Selamat Menempuh Tahun 2016 Yang Makin Mencabar.

Thursday 31 December 2015

Assalammualaikum.. Hai readers..



Alhamdulillah.. Akhirnya harini kita semua sampai ke penghujung tahun 2015. Tahun yang mencabar juga bagi saya. Semestinya tahun akan datang lagi mencabar. Risaunya rasa..

Moga tahun depan saya dikuatkan semangat untuk menempuh segalanya. Moga Allah permudahkan kita semua untuk miliki rezeki yang berlipat ganda. Dipermudahkan segala urusan buat kita semua kan..

Tahun ni tahun yang banyak buat saya rasa giveup!.. Tahun yang banyak juga la buat rasa sedih. Biarlah ianya tersimpan rapi.. Macam macam juga usaha yang saya buat untuk tambahkan side income. Tapi macam tak jalan. Dropship? Baju? Kosmetik? Kain Pasang? Semua tak jalan. Mungkin orang akan kata, mungkin belum lagi.. Tapi kalau hampir setahun, still tak jalan, better saya stop atau slow kan.. In shaa Allah.. Masih on.. Cuma taknak terlalu berharap sesangat.

In shaa Allah tahun depan jika diizinkan suami saya berkursus, saya akan balik perak. In shaa Allah nak belajar menjahit. Niat yang tertunggak sebenarnya ni. Moga dipermudahkan. Amen.. Menjait tu meluas sebenarnya kan. Bukan sekadar buat baju semata mata.. Hope sangat dapat buat 1 produk sendiri nanti.

Moga dapat bantu mak walaupun tak banyak. Dapat ringankan beban mak.. Sebab bila tak kerja, semua perkara terhadkan. Ohh, ya.. Bisnes saya sendiri iaitu sambal ikan bilis kering sentiasa on jika ada permintaan ya. Brooch dan tasbih juga masih on. Jika diberi keizinkan tahun depan, nak buat shawl sendiri.. In shaa Allah.. Ianya suatu perancangan yang saya dah hold lama dah. Sebab? Nak jahit takde mesin. Hehhe

Rezeki tambah zuriat? In shaa Allah.. Dalam perancangan nak bagi zara kawan. Haha.. Oppss.. In shaa Allah kalau Allah izinkan juga.. Sian zara, takde kawan kan. Apa apa pun, moga semua perancangan tahun depan, dipermudahkan. Tidak kisahlah dalam apa jua pun bidang yang dilakukan.

Moga seribu satu kenangan perjalanan kisah hidup tahun 2015 ni tersimpan rapi di sini. :)

Excited nak mulakan dunia blogging ni balik. Hope semangat makin tinggi la dalam dunia blogging ni.. :)

5 comments

  1. Alhamdulillah..
    Selamat tahun baru...
    Semangat baru...:)

    ReplyDelete
  2. Buang prasaan giveup tu mimie, insyallah rezki Allah tu luas slagi rajin usaha pasti akan mmbuahkn hasil.slmt thn baru

    ReplyDelete
  3. in shaa Allah mimie..
    ama sama kita doakan dan usaha k

    pppsstt: coming soon kot.cik p mai ni hahaha. mayb baju tu besar kot. nampak chubby, kan ? itu yg nmpak lebar semacam.. ciksu dh agak. mesti akn da yg tanya. tup tup mimie tanya. hikhik..

    ReplyDelete
  4. Salam, kak mimie , moga Allah mudahkan setip satu urusan akak Aamiin :)

    ReplyDelete