Kejayaan Kali Ke-2

Wednesday 3 July 2013

Assalamualaikum buat teman setia disini.

No wordless wednesday.


Tahniah buat my lil bro ni. eh saya bukan buat entry ni nak tunjuk riak ke apa ye. tak pun. nehi nehi nehi..

cuma saya rasa macam tak percaya je adik saya mampu berjaya ke tahap ni. sebab saya tahu adik saya macam mana. tak macam orang lain yang pandai-pandai belaka.

ni kejayaan ke-2 buat dia setelah dia menempuh kejayaan pertama tahun lepas. 2tahun berturut-turut. kalau saya tengok pada sikap dia yang tak putus asa, memang boleh menitik airmata. lepas dia habis belajar, dia kerja macam-macam. means dalam bidang dia belajar juga la. dia kuat usaha!..



kerja gaji kecik pun dia terima. kerja teruk-teruk pastu duit OT tak dibagi pun ada. yup.bukan saya tipu. lepas je jadi camtu, dia mesti cari lubang-lubang kerja lain. harini minta, esok dah boleh kerja walaupun dgn company lama x stop lagi. murah betul rezeki dia. bape kali juga dia benti kerja cari kerja lain sebab macam tu. semuanya dipermudahkan.

dan harini dia berjaya menjadi seorang tentera. pewaris dalam keluarga. yup, family saya family tentera. pakcik dan abang sedara ramai yang tentera termasuk ayah saya juga.

apa-apa pun thank's to my adek sebab berjaya juga menjadi seorang tentera dan merealisasikan impian saya. amin.

haritu adek saya tanya juga macam mana en.tunang saya dapat bertugas kat lubnan. yang tu kena tanya pada bakal abng ipar awak la ye. akak pun tak tau.

then bila saya tanya, 'ko nak pergi sana ke?'
then my adek say 'kalau dapat tawaran pergi, mesti la nak.. lagipun peluang. bukan senang. pastu ada elaun lagi'.

macam tak caya pun ada. tapi kalau cakap nanti kena bertugas kat lahad datu xnak pula dia.. sabar je la. hehehe..



mungkinkah en.tunang saya juga mentor dia dalam diam untuk bertugas di sana????

23 comments

  1. Ayah akak pun army jugak..tapi akak tak minat nak jadi army sebab akak nie penakut..hahaha

    ReplyDelete
  2. mrs. secretary :
    sy minat sangat2 kak..tp xyah mimpi laa..haha..

    ReplyDelete
  3. tahniah buat adek!
    dlm family saya pulak, hanya arwah atok je yg pernah berkhidmat sebagai askar.
    arwah tok wan pulak bomba, adik sepupu tentera laut kt sabah

    ReplyDelete
  4. sue-rya qistina :
    -mekasih..oo..yeke..macam saya turun temurun..heheh

    ReplyDelete
  5. hehe... ke mna tumphnya kuah klu x ke nasi ea tak.. ehe.. smp en.tunang mimie pun tntra juga.. mmg kturunan ttra ni.. hihi.. xpe.. berkhdmt utk tntra..sy pun berkhwin dgn ttra... hihi

    ReplyDelete
  6. Alhamdulilah :)

    bestnye tunang kak mimi dapat kerja luar negara

    ReplyDelete
  7. maria firdz :
    -hehe..betul2..tapi tak semua macam tu kan.. =)
    bestkan sis menjadi isteri tentera..saya dari dulu lg berharapan macam tu..sebab nak jd macam mak saya juga.. ^_*

    nurfaezah abdullah :
    -hehe..rezeki dik.. =)
    dan berkhidmat kerana negara.

    ReplyDelete
  8. Tahniah buat adik...tuah ayam kite boleh nampak tuah manusia? See now die dah berjaya...^^

    ReplyDelete
  9. secret of shaila :
    -alhmdulillh shaila..betul tu.. =)

    ReplyDelete
  10. Tahniah utk adik tu tau...yang penting usaha

    ReplyDelete
  11. tahniah. semangat si kakak jadi inspirasi pada si adik.. kan kan? hihi

    ReplyDelete
  12. nao mei :
    -mekasih lagi sekali kak..yup..usaha tngga kejayaan.. =)

    norhasniza khalid :
    -heheehe..harap2 mcm tu la..hihi

    ReplyDelete
  13. Tahniah jugak untuk adik mimie..tak belajar tinggi tak semestinya tak berjayakan mimie..asal ada kemahuan pasti berjaya..

    ReplyDelete
  14. tahniah adik...allah dah chantek atur rezeki untuk kita.so kena bersabar la.


    amboi pergi lahad dau xnk api pergi lubnan nak.mcm2 fiil ni. adik mimie 2 stdnt PUO ke dulu?

    ReplyDelete
  15. raudzah z :
    -yup..itu la sebenarnya nak bgthu..hehehe.. tak semestinya kita tak kan berjaya pd masa hdpan.

    budak kampung :
    -yup..betul tu..tu la..pergi lubnan sebab ngara orang..hehe..
    ha'ah..student PUO..napa? knal ke?

    ReplyDelete
  16. tahniahh untuk adik akak.. hee bestnyaa.. ^^

    ReplyDelete
  17. tumpang gembira kejayaan orang bukan senang....lagikpon adik dah berusaha...berkat usaha dan doa kakaknya yang x putus-putus bagik support...of cos bangga dengannya.....heheheeh...gud luck!!!

    ReplyDelete
  18. datangla lahad datu, boleh ain belanja makan...

    ReplyDelete
  19. tahniah bt adik mimie yer...kdg2x ssh2x tu la akhirnya ad kemanisan.nnt pasni blhla kamcing gan bkal abg ipar ye yer.hihihi

    ReplyDelete
  20. Tahniah! Tugas tentera sekarang pun mencabar. Selalu kena berjauhan dengan family. Abang sepupu Aida, even dah berkeluarga pun, memang kena hantar ke Sabah Sarawak. Jauh tu.

    ReplyDelete
  21. tahniah buat lokmans.
    semoga terus berkhidmat utk negara dgn jayanya :)

    al-fatihah juga buat arwah adik. huhu
    *terkenang tgk lokman pakai uniform tu dik

    ReplyDelete