Berbuka Puasa Di Koperasi

Saturday 20 July 2013

Assalamualaikum buat teman setia disini.

alhamdulillah.. selesai semalam berbuka puasa bersama-sama dengan ahli lembaga koperasi buat kali ke-4.

tak tahu la tahun depan saya rasai suasana tu lagi ke tak. bergantung kepada keadaan. majlis berbuka tu mesti diteruskan. cuma dengan kehadiran saya atau tak je. mana la tahu, after maried saya tak duduk ipoh dah. maka berpindah la kita ikut husband kan.

bila orang cakap, 'suruh la bakal suami minta tukar ipoh'. nanti senang nak kerja lagi. cuba fikir, ingat senang ke tentera nak tukar-tukar macam tu. before ni dia pernah minta tukar. tapi tak dapat. saya tak tahu pun. tu pun abang sedara cerita. abang sedara saya rupanya pegawai pada en.tunang. semuanya secara kebetulan.

apa yang boleh saya cakap, saya berserah kat mana pun dia nak kena posting. bila dah ada status sebagai 'wife', saya rela berhenti dan berada disisi dia. then dia pun berharap macam tu. rezeki kerja ada kat mana-mana kan..


semalam berbuka meriah.. tapi sedih.. T___T 
sebab saya rasa tahun ni banyak sangat kenangan dengan koperasi ni. makin lama kita kerja, makin kita seronok bila ada majlis-majlis tertentu kan.

macam semalam ada 3 boss tak dapat datang. tapi boss yang lain datang dengan wife & anak-anak. memang meriah. sampai tak cukup tempat di bilik mesyuarat tu. saya undur diri diam-diam. duduk dalam bilik saya. adik saya pun sama. saya bawak adik sebagai peneman.
adik pun tak suka bersesak--sesak.

lagipun saya ni PT je.. takpe.. saya memang suka menyendiri. lagipun saya dah biasa macam tu.. semalam pun saya tak makan sangat. just minum air dengan kurma je. cukup la kan. then nasi dengan lauk saya minta tapau bawak balik sebab banyak balance.

jadi berkongsi la kat rumah dengan mak abah. saya dah terbiasa macam tu. walaupun skit, kalau boleh bawak balik bagi mak abh rasa, saya akan bawak kan.

disebabkan bilik mesyuarat dah penuh, takde ruang nak menyelit, maka tak dapat la saya nak curi-curi ambik gambar. sobbsss..
sempat ambik gambar para jemaah lelaki bersolat maghrib je.. jadilah kan. sekurang-kurangnya bila kita tengok gambar ni, kita akan ingat suasananya.. :')




nota cinta : setiap apa yang terjadi, mesti akan tercipta sebuah kenangan.. :')

maaf ye, saya sangat-sangat kekangan masa nak BW.. so, lambat sikit saya terjah awak-awak nanti.. :)

15 comments

  1. Yup...utama kn suami..klu suami mmp je tggung kita..x kerja pun xpe.. Dok umah kutip pahala je..

    ReplyDelete
  2. maria firdz :
    -yup sis..bkal suami pun ckap macam tu juga.. kita pun fkir camtu..

    ReplyDelete
  3. Best berbuka ramai-ramai. Bagus akak bawa balik untuk mak dan abah juga. :-)

    ReplyDelete
  4. dimana ada suami, disitu ada isteri... :)

    ReplyDelete
  5. sebaik2 istri adalah di samping suami..mna bleh duk jauh2 kn..hee~=D

    ReplyDelete
  6. suami tu yang pertama . :)

    ReplyDelete
  7. don't worry!!!rejeki ade kat mane-mane jer....1234,no ong tuh!!!hakhakhak!!

    ReplyDelete
  8. itulah pengorbanannya namanya mimie.
    ye betul tu kat mana2 ada kerja nanti :)
    jgn riso k

    ReplyDelete
  9. itulah pengorbanannya namanya mimie.
    ye betul tu kat mana2 ada kerja nanti :)
    jgn riso k

    ReplyDelete
  10. Berhentilah sis.. Utamakan suami.. Harap2 dye faham akan pengorbanan sis nanti..

    ReplyDelete
  11. Semoga dimurahkan rezeki dan dipermudahkan segala urusan ...

    ReplyDelete
  12. yuppp...kena follow husband even dia posting kat mana....bahaya weeeiiii...hehe

    ReplyDelete
  13. :) klu ayut blh berhenti tanpa kena byar blik awal2x dh anta surat letak jawatan.hohoho

    ReplyDelete
  14. Tak pe kak. Tempat isteri kan disisi suami. Mana suami pergi, isteri kena ikut. Kata nak jadi isteri solehah. Hehe ^^

    ReplyDelete