Cerita hari sabtu

Monday 18 March 2013

Assalamualaikum & salam sejahtera..

fuh, kita pula yang terasa penat.. orang lain yang kawin, orang lain pula yang over penat ye.. yela, yang over penat tu saya la tu.. :p

alkisahnya hari sabtu ahad saya balik kampung.. tapi dari hari jumaat malam lagi saya dah tak sempat nak online.. banyak sangat halnya.. haa, yang tu ada cite disebaliknya.. nanti saya cite dalam entry baru ye..

hari sabtu pagi pukul 08.20pagi camtu gerak dari rumah.
ipoh---> port dickson---> segamat, johor
see, siap ada hentiannya lagi..

dari ipoh tu dah memang umah saya la kan.. singgah PD sebab nak gerak sekali ngan makcik then anak dia nak tumpang sekali. kami ok je.. sampai PD dalam pukul 12.. so nak sampai segamat ambik masa 2 jam. time tu saya dah tak tahan ngantuk sebab mabuk jalan, terpaksa lelap..

saya kalau tak pegang stereng, memang cepat pening.. tambah-tambah kalau jalan jauh. time nak balik sana adik lelaki tu yang drive, saya duk sebelah. nak sampai kan ke segamat tu, fuhhh, tekanan je rasa.. lori besar gedabak penuh atas jalan.. memang kena bawak slow je la..terus rasa nak muntah2..

sampai segamat pukul 2 petang camtu.. pengantin baru nak sanding.. bak kata sedara mara yang dah sampai dulu, kami ni datang macam mengiring pengantin je..hahaha.. bukan mengiring pengantin..tapi mengiringi lori2 besar tu..

saya time tu kepala dah berdenyut rasa nak tido je..hahaha..blh camtu..dah balik dari jauh, time sanding ko nak tido kan.. :p
pastu tu cakap kat adik, suh dia pergi ambik gambar dulu.. saya biasa la..kalau dah pening, muka pun pucat.. nak hadap orang ramai-ramai bertambah serabut..

time nak pergi makan tu semangat sikit..maklum la, pagi tu kat umh makan bihun goreng 3,4 sudu je.. tak leh masuk banyak.. so dalam perjalanan mula la masuk angin..nak makan apa pun tak selera dah..


sekali nampak nasi minyak terus berselera.. ngada betul perut ni kan..nak makan best-best je.. :p

nasi, lauk, sume sedap-sedap..tp saya makan tak rasa kenyang mana pun..sebab nak masuk nasi banyak banyak tak boleh..perut dah masuk angin.. pastu dah sudah makan follow adik dia nak ambik gmbar..pastu tengok geng anak dara sume dah selesai makan, kami berkumpul sesama..


see... ni la kami segeng..ada lagi ni yang tak bergambar.. abaikan muka saya yang sememeh tu ye.. baru nak ok sikit time ni.. lepas makan, jumpa sedara mara terlupa terus yang kepala tengah pening..

insyaAllah yang tengah 2 orang tu on the way bakal menamatkan zaman bujang.. :p 
cousin saya dah comfirm bulan 5 ni..saya insyaAllah dalam tahun ni juga.. yang bawak handbag tu awal tahun depan.. yang lagi 3 tu belum pasti..hehehe.. :p

haa, pas balik dari kenduri ni.. kami ada masa sikit, kitorng pergi la photoshoot kunonnya.. pengantin pun tak photoshoot, kitorng yang pergi photoshoot dulu..haha.. *over je kan*  :p

ha, nanti saya tayang dalam 1 entry baru gambar-gambarnya eh.. 

haa, dah penat bergelak ketawa petang tu kitorng balik.. puas sesangat sebab dapat posing lebih-lebih mengalahkan pengantin.. before ni cousin sorang je ada kamera.. kali ni saya pun ada dslr.. so, puas la bergambar..sampai umah, mak aihh, penuh umah dengan sedara mara..lupa betul nak ambik gambar..anak-anak buah jangan cakap la..macam-macam aksi ada.. dulu baby-baby..sekarang dah pandai lari-lari.. haaiihh korang.. kejap je dah besar kan..

malamnya xde pape pun..kitorng sume sesi borak berborak aje la..then mesy. family sikit..then malam tu juga dorang gerak balik.. tinggallah 3 family je...
baru rasa aman dan damai sikit..hahaha..

ok laa, untuk cite hari sabtu dah settle.. sat g saya tempek gambar banyak-banyak ye.. :p

2 comments

  1. Selalunya macam tu la..
    Kenduri orang lain kita yang penat..
    Kalau AJ penat gak...
    Penat bergambar...
    Ehhh??? =D

    ReplyDelete
  2. besalah...selalu biar dorang rase jd raja sehari....kite kehulu,kehilir...tapi,x pe janji majlis berjalan ngan lancar...hehehhe..ghupenya pakai baju merah tuh dari kenduri kawenlah tuh...huhuhuhh!!!!!

    ReplyDelete