Duhai Hati !

Wednesday 2 January 2013

assalamualaikum..

tiba-tiba je nak buat 1 entry baru malam ni.. sebenarnya hati ni rasa tak seronok je.. tak tahu la kenapa.. macam-macam datang dalam perasaan ni.. mungkin sebab saya ni jenis suka simpan sesuatu perasaan tu, bila makin di simpan, makin buat terasa hati sendiri..

tak tahu juga kenapa sekarang ni ada perasaan cemburu.. cemburu pada siapa? tentu nya pada mereka-mereka yang buat saya terasa.. siapa orang tu? tak perlu mention kat sini kut.. biarlah ianya tersimpan dengan rapi dalam pintu hati..

kenapa perlu simpan rapi? supaya orang yang selalu buat saya terasa hati tu tidak tahu.. jangan risau.. ianya bukan kawan blogger saya yang 5ratus lebih ni.. bukan pun.. tapi saya tetap tak boleh nak cerita..

tapi saya masih boleh tersenyum untuk awak semua.. :)  masih boleh.. kadang-kadang kita ketepikan hati kita, perasaan kita untuk tenangkan mereka yang lain.. saya selalu begitu.. cuma kita jangan aduk kan menjadi satu..

mungkin juga prinsip PRS suatu ketika dulu yang saya pernah pegang jawatan itu, 'selesaikan masalah kita dahulu untuk membantu mereka yang lain'.. tapi saya sering mendahulukan masalah mereka yang lain daripada masalah saya sendiri..

sebab? mereka memerlukan bantuan kita.. membantu mereka yang bermasalah, walaupun sekadar memberi pandangan juga dah mendapat pahala.. :)

duhai hati.. sabarlah ye.. mungkin saya perlukan lebih kekuatan untuk hati dan perasaan saya sendiri.. bersabar lah semampu yang mungkin.. sesungguhnya Allah Maha Mengetahui..

amin.. 


* janganlah hari ini kita terlalu gembira.. takut esok, kita terlalu bersedih *


10 comments

  1. tabah ok..Allah bersama dgn hambaNya yg sabar

    ReplyDelete
  2. akak sedih sebab...sebab saya ke? sobs sobs..maaf kak..harap akak bersabar ye.

    ReplyDelete
  3. didiey :
    -insyaAllah didiey..tu je yang mampu.. :)

    nurul aini :
    -bukan syg..bukan pasal awk..tp hati akk ni terlalu snsitif ada masanya..

    ReplyDelete
  4. ker mimie sedih coz akk lama tak jenguk mimie?? sorry ye. akk busy sket la ujung bulan dis lepas...

    ReplyDelete
  5. mimie sabar manyak-manyak k..
    sentiasa pikir positif tau..:)

    ReplyDelete
  6. dikbi kamaruddin :
    -eh, bukan dengan akk..tak pun..bukan dgn kawan blogger lain juga.. :)

    cik zaniff :
    -ok dear..sentiasa.. :)

    nurul najihah :
    -insyaAllah..sentiasa sabar.. :)

    ReplyDelete
  7. tabahkan hati dear ... yana pon suka simpan dlm hati ... tp ... bila dah meltup kebabommmm ... hehhh

    ReplyDelete
  8. mimie kuat ! mimie tabah ! mimie gembira orangnye ! xpe.. take time dear, kita kan manusia biasa.. ada masa sedih gembira.. yg penting keep strong :)

    ReplyDelete
  9. yana aina :
    -alhamdulillah..dah ok dah.. sekejap je macam tu..tp tak tahu la ok tu smpai bila..hehehe

    mar haini :
    -tersentuh hati pula rasanya dgr kata2 mar ni..tengkiu syg.. *nasib tak nitik airmata*

    ReplyDelete